PBL1-työskentely

Aiheemme VISIO ADAPTIIVISEN ASIANTUNTIJUUDEN KEHITTYMISEN MAHDOLLISTAVASTA KOULUN TYÖYHTEISÖSTÄ, kai se jotenkin noin meni, taisi olla liian mutkikas ja moniulotteinen.  Se tarjoaa tarttumapintoja useaan suuntaan, ja on siksi vaikesti avattavissa.  Kullakin ryhmäläisellä on siitä omanlaisensa visio, kuva, harhakuva tai käsitys.  Ja se kyllä näkyy.  Punaisen langan löytäminen on vielä hakusessa.  Jonkinasteinen hukassaolemisen tuntu hiipii tietoisuuteen.  Kaaosvaiheesta pitää alkaa päästä ja siirtyä lopputuotoksen kirjoittamiseen.  Rooliepäselvyydet vaivaavat ainakin minua.  Sihteeri1 tehtävä oli selkeä.  Tehtävän annossa myös sihteeri2 ja puh.johtajan roolit olivat selkeät.  Mutta nyt minua jäi askarruttamaan, kun luin uuden ohjeen, että ryhmä kokoaa sihteeri2 johdolla loppuraportin.  Ainakin pikaoppaassa sihteeri2 rooli on koota ryhmän lopputuotos.  Mikä rooli jää siis puh.johtajalle?   Sinänsä se on sama, kunhan työ tulee tehdyksi, mutta roolituksen ja tehtäväjakojen merkitys on jäsentää ja selkiyttää ryhmätyövaihetta.

Tulee olemaan mielenkiintoiset viimeiset kolme päivää ennen torstaina alkavaa lähiopetusjaksoa.  Nyt punnitaan vasaralaisten tiimitaidot.

Jätä kommentti